EBIKE ERUN
چک کردن ایمیل افزودن به سایت های منتخب ارسال ایمیل صفحه اصلی EBIKE ERUN
EBIKE ERUN
EBIKE ERUN EBIKE ERUN
EBIKE ERUN
EBIKE ERUN
  سبد خرید
 لینک ها و اطلاعات مفید


جهت آشنایی بیشتر با دوچرخة برقی روی لینک های زیر کلیک کنید:
 
تحقق یک رویای کودکی...کاشکی همیشه سرازیری بود!...
دوچرخه ی برقی رقیب خودروی شخصی است نه موتورسیکلت!
رفع محدودیت های دوچرخه سواری در شهرها با دوچرخه برقی
موارد استفادة دوچرخة برقی
مزیت‌های اجتماعی و زیست‌محیطی دوچرخه ی برقی در کاهش آلودگی ها و ترافیک شهری
مزیت های فردی دوچرخة برقی در چابکی، سرعت، نشاط جسمی و روحی
پیمایش 100 کیلومتر شهری تنها با 88 تومان هزینه!
دوچرخه ی برقی تنها خودروی برقی جهان با توجیه مهندسی و اقتصادی
تبدیل دوچرخه تان به دوچرخه برقی!
ویژگیهای کیت دوچرخه برقی
 
دوچرخه برقی از نگاه Wikipedia
دانلود مقاله ی کاربری دوچرخه برقی در کنفرانس بهینه سازی مصرف سوخت
دانلود مشخصات فنی باتری های لیتیوم آیون
 
 
تحقق یک رویای کودکی...کاشکی همیشه سرازیری بود!...
بچه که بودیم رو خاطرتون هست؟ وقتی سوار دوچرخه می شدیم تو سرازیری چه کیفی می کردیم!
ولی زود باید از دماغمون در میومد چون باید همه ی اون مسیر برگشت رو تو سربالایی رکاب میزدیم! شاید اون موقع یک آرزو داشتیم، کاشکی همش سرازیری بود!...
 
دوچرخه ی برقی به شکلی تحقق همان آرزوی کودکانه است.
دوچرخه ی برقی (Electric bike)یا Ebike دوچرخه ای است که به یک مجموعه ی الکترومکانیکی پیشرانه ی کمکی مجهز است. یک الکتروموتور ویژه در چرخ به نحوی تعبیه شده که صرفاً در مواقع لزوم به اراده ی دوچرخه سوار، نیروی پیشرانه ی کمکی به دوچرخه اعمال می نماید و در عین حال هیچ مزاحمتی برای رکاب زدن عادی دوچرخه سوار ایجاد نمی نماید. انرژی مورد نیاز الکتروموتور توسط باتری تأمین می شود. باتری از طریق شارژر مخصوص با برق شهر در منزل یا محل کار شارژ می شود. الکتروموتور از نوع DC Brushless مجهز به گیربکس خورشیدی و کلاچ اتوماتیک می باشد که توسط یک سیستم کنترلر سوییچینگ دور و قدرت آن کنترل می شود. نمایشگرهای دیجیتالی میزان شارژ و در مدلهای پیشرفته تر سرعت و مسافت پیمایش را نشان می دهد.
 
 
دوچرخه ی برقی رقیب خودروی شخصی است نه موتورسیکلت!
دوچرخه ی برقی هیچ شباهت عملکردی به موتورسیکلت ندارد و ابداً گزینه ای در جایگزینی موتورسیکلتها به حساب نمی آید؛ بلکه امکاناتی جدید برای فراگیر نمودن کاربرد دوچرخه در کاربریهای روزمره می باشد.
دوچرخه ی برقی رقیب استفاده از خودروی شخصی و شاید تنها راه اصولی گریز از دردسرهای استفاده از سیستم های حمل و نقل عمومی ماننده اتوبوس و غیره است.
 
 
 
رفع محدودیت های دوچرخه سواری در شهرها با دوچرخه برقی
این محدودیت ها شامل موارد زیر است:
مسافت‌های طولانی بین مبدأ و مقصد 1.
وجود شیب كه مسیرها را از یك طرف در رفت یا برگشت دشوار و طاقت فرسا می‌نماید. 2.
سرعت كم و عملكرد دینامیكی ضعیف 3.
خطر تنفس شدید در مناطق با هوای آلوده 4.
تعرق زیاد و نگرانی فرد از بوی بد لباس در محل كار یا تحصیل 5.
 
به موارد فوق خطرات سوانح احتمالی را در شهری چون تهران نیز می‌توان اضافه نمود اما از آنجایی كه این خطرات بسیار كمتر از مخاطرات تهدید كننده ی موتورسیكلت‌ها بوده، كاربری وسیع موتورسیكلت در شهرها گواه آن است كه این نگرانی نمی‌تواند عامل جدی محدود كننده ی كاربری دوچرخه در شهرهای كشور باشد.
و اما در مقایسه، دوچرخه ی برقی مزایای زیر را به همراه خواهد داشت:
محدودیت خستگی در مسافت‌های طولانی با دوچرخه ی برقی وجود ندارد. 1.
با وجود سیستم محرك الكتریكی عملاً مشكلی به نام شیب برای دوچرخه سوار وجود نخواهد داشت. 2.
سرعت دوچرخه ی برقی و عملكرد دینامیكی آن دو تا سه برابر بیشتر از دوچرخه ی معمولی با دوچرخه سوار معمولی خواهد بود. 3.
اضطراری برای ركاب زدن تند كه موجب افزایش شدت تنفس و ضربان قلب می‌گردد در مناطق آلوده وجود نداشته و دوچرخه سوار می‌تواند از آن ناحیه بدون ركاب زدن عبور كند. 4.
در استفاده ی معمولی از دوچرخه ی برقی شدت تعرق هرگز بیشتر از یك پیاده روی معمولی نمی‌باشد. 5.
 
 
موارد استفادة دوچرخة برقی
 
كاربریهای ورزشی و تفریحی- توریستی
همانگونه كه راندن دوچرخه برای دوچرخه سوار لذت بخش است، راندن دوچرخه ی برقی نیز بسیار جذاب، لذت بخش و نشاط آور است با این تفاوت كه به دلایل فنی لذت راندن دوچرخه ی برقی بیشتر از راندن دوچرخه ی معمولی می‌باشد. انگیزه ی ركاب‌زدن در دوچرخه ی معمولی حركت كردن و جلوتر رفتن در مسیر حركت می‌باشد. قطع كردن ركاب زدن در یك مسیر بدون شیب یا سربالایی به معنی ایستادن از حركت می‌باشد. انگیزه ی ركاب زدن در دوچرخه ی برقی اندكی متفاوت است. در دوچرخه ی برقی ركاب زدن به انگیزه ی افزایش سرعت صورت می‌گیرد و از آن جهت كه اجبار و فشاری در استفاده از ركاب وجود ندارد، نیز حركت با سرعت، نرمی و سهولت بیشتری صورت می‌گیرد، جذابیت و نشاط بیشتری به همراه خود دارد. بدیهی‌است كه در این صورت می‌توان كاربردهای تفریحی و توریستی بسیار وسیعی برای این وسیله متصور بود. از جنبه ی دیگر بی‌خطر و غیر مزاحم بودن این وسیله این فرصت را برای نوجوانان فراهم می‌آورد كه اجازه ی استفاده از این وسیله ی مفرح را به عنوان تنها وسیله ی نقلیه ی موتوردار داشته باشند. این مسأله آرزوی بسیاری از نوجوانان و دغدغه ی بسیاری از والدین آنها در كشور ما می‌باشد.
از جنبه ی ورزشی اگرچه این دیدگاه وجود دارد كه استفاده از انرژی كمكی ذخیره شده باعث تنبلی فرد در ركاب زدن و كمرنگ شدن خاصیت ورزشی آن می‌شود، واقعیت اینست كه اولاً یك ركابزن مختار است فشار بار ركاب زدن را به هر میزان كه لازم می‌داند به بدن خود اعمال كند. كم كردن سهم انرژی برق موجب افزایش بار ماهیچه‌ای خواهد بود. دوم اینكه دوچرخه سواری به عنوان یك ورزش تا مرز خستگی مطلوب است و توسط دوچرخه سوار ادامه می‌یابد. همین فشار را در دوچرخه ی برقی در سرعت‌های بالاتر و مسافت‌های طولانی‌تر می‌توان ایجاد نمود. با دوچرخه ی برقی می‌توان دوچرخه سواری را همواره در مد مطلوب هوازی ادامه داد و وارد مد اسیدلاكتیكی نگردید. سوم اینكه نگرانی كمتر دوچرخه سوار آماتور از مسیر طولانی، سربالایی و خستگی انگیزه ی استفاده ی مدام و مكرر از این وسیله را در وی ایجاد می‌كند و این تداوم و تكرار به استفاده موجب عادت كردن به دوچرخه سواری و حفظ سلامت از طریق ورزش پایدار می‌گردد. اما نكته ی مثبت دیگر در توجیه كاربری ورزشی دوچرخه ی برقی مربوط به افراد سالمند، بیماران قلبی و افرادی كه به هر دلیل دچار ضعف جسمی می‌باشند و نیاز به تحرك و ورزش با فشار كنترل شده دارند می‌باشد.
 
کاربری ناوگانی سازمانها
با توجه به حركت نرم و بی صدای این وسیله و كم خطر بودن آن و نیز اینكه هیچگونه آلایندگی به همراه خود ندارد وسیله ی ایده‌آلی جهت تردد در فضاهای وسیع اینگونه مجتمع‌ها و مراكز می‌باشد. این وسیله ضمن اینكه كارایی مناسب و قابل‌قبولی جهت رفت و آمد كاركنان و ارباب رجوع از نقطه نظر دسترسی سریع و آسان به بخش‌ها و ساختمانهای مختلف یك سازمان یا محیط صنعتی دارد، مزاحمت‌ها و خطرات سایر وسایل نقلیه ی موتوری را در این محیط‌ها به همراه خود ندارد و عاملی در جهت بر هم زدن آرامش و نظم نخواهد بود. در بسیاری از این فضاها از جمله فضاهای صنعتی سالنها و سوله‌های بزرگ وجود دارد كه امكان تردد در آنها با وسایل نقلیه ی موتوری به جهت بسته بودن محیط نیست. این امر با دوچرخه ی برقی بی صدا و غیر آلاینده میسر است.
 
تردد روزمره ی شهری خانه تا محل کار یا تحصیل
اصلی‌ترین و وسیع‌ترین كاربری دو چرخه ی برقی استفاده به عنوان وسیله ی نقلیه ی شخصی در تردد روزمره ی شهری در مسیر‌های منزل تا محل كار یا تحصیل و برعكس می‌باشد. با نگاهی به مشخصات عملكردی دوچرخه ی برقی می‌توان دریافت كه این وسیله تناسب بسیار مطلوبی با كاربری در مسیرهای كوتاه و متوسط شهری دارد.
بر اساس آمار سازمان ترافیك در سال 1378 ساكنین تهران در یك ساعت اوج صبح ( ساعت 8 ) حدوداً 000/970 سفر سواره انجام می‌دهند كه كل مسافت پیموده‌شده 4.446.000 كیلومتر را شامل می‌شود. این بدان معنی‌است كه سفرهای آغاز صبح شهر تهران كه بیشتر مربوط به رسیدن به محل كار یا تحصیل می‌باشند، دارای مسافت متوسطی در حدود 6/4 كیلومتر می‌باشند كه سازگارترین وسیله ی نقلیه با این مسافت دوچرخه ی برقی می‌باشد. چراكه اولاً مسیر رفت و برگشت با حاشیه ی امنیتی بالا به راحتی در برد قابل پیمایش دوچرخه قرار دارد. دوم اینكه این مسافت برای پیاده روی و دوچرخه ی معمولی زیاد و خسته كننده است. سوم اینكه تكرارو روزمرگی این مسافت در رفت و برگشت تا احساس خستگی فرد از زین دوچرخه فاصله دارد. (مسافت‌های طولانی‌تر كه توسط دوچرخه ی برقی قابل پیمایش می‌باشد، با وجود اینكه از نظر ركاب زدن و انرژی حركتی خستگی‌آور نیست، از نظر موقعیت قرارگیری بدن و ضربات جاده Ride خسته كننده خواهد بود.)
 
 
مزیت‌های اجتماعی و زیست‌محیطی دوچرخه ی برقی در کاهش آلودگی ها و ترافیک شهری
بكار گیری دوچرخه و دوچرخه ی برقی در سیستم حمل و نقل شهری گامی سبز در جهت بهبود وضعیت ترافیك، محیط زیست و كاهش مصرف سوخت می‌باشد. با توجه به تردد وسیع خودروهای تك سر نشین جهت جابجاییهای روزمره ی‌ منزل تا محل كار و از این قبیل، ورود یك دستگاه دوچرخه یا دوچرخه ی برقی به سیستم حمل و نقل شهری می‌تواند به معنی حذف یك خودروی تك سرنشین پر مصرف و آلاینده از سیستم ترافیك شهری باشد. بر همین اساس طرح‌های متعددی در زمینه ی مزیت‌ها و منافع جایگزینی دوچرخه در سیستم حمل و نقل شهری در شهری چون تهران ارائه گردیده است كه در بسیاری از آنها با الگو قراردادن برخی شهرهای اروپایی و یا آسیایی توجیه امتیازات اقتصادی، فردی، اجتمایی و زیست‌محیطی آن صورت گرفته است. دوچرخه ی برقی نیز كلیه ی امتیازات دوچرخه ی معمولی در بكارگیری در سیستم حمل و نقل شهری را داراست. بی صدا، غیر مزاحم، غیر آلاینده و كم خطر است و از نظر ترافیكی نیز حجم كمی را از سطح خیابان‌ها اشغال می‌كند. با رعایت مقررات راهنمایی و استفاده از تجهیزات ایمنی توسط كاربر دوچرخه ی برقی، متداول شدن كاربری آن در سطح شهر بجای خودروهای شخصی یا موتورسیكلت‌ها تصویری ایده‌آل از یك شهر پاك و آرام و جامعه‌ای سلامت و با نشاط ترسیم می‌نماید.
 
 
مزیت های فردی دوچرخة برقی در چابکی، سرعت، نشاط جسمی و روحی
دوچرخه ی برقی در مسیر شهری سرعت متوسط مطلوب و بالایی دارد و حتی در مسیرهای كوتاه و متوسط زمان رسیدن از مبدأ به مقصد با دوچرخه ی برقی به نحو قابل توجهی از خودروی شخصی كوتاهتر می‌باشد. مسیر و ترافیكی كه دوچرخه ی برقی در یك تردد شهری مواجه است لزوماً همان مسیر خودروی سواری شخصی یا عمومی نخواهد بود.
  در انتخاب مسیر دوچرخه می‌توان از میانبر‌ها و مسیر‌هایی مانند كوچه‌های خلوت استفاده نمود و بسیاری از مناطق پر ترافیك، تقاطع‌های شلوغ و آلوده و گره‌های كور ترافیكی را دور زد و از دسترسی‌های محلی و مسیرهای كوچه‌باغی با هوای به مراتب تمیزتر عبور كرد. اینگونه مسیر‌ها در اغلب مناطق شهری چون تهران به وفور وجود دارد كه عموماً به جهت ناشناخته بودن، تنگ و باریك بودن، وجود جوی یا جدول در ابتدا یا انتهای برخی كوچه‌ها برای خودروهای سواری شخصی و یا خودروهای عمومی غیر قابل تردد می‌باشد. واضح است كه دوچرخه و دوچرخه ی برقی به سهولت قابلیت تردد در اینگونه مسیرها را دارا می‌باشند و با این فرض كه هیچگونه تغییری در خیابان‌بندی شهری چون تهران به نفع تردد دوچرخه‌ها صورت نگیرد نیز وجود اینگونه مسیرها انگیزه ی مناسبی را برای استفاده از دوچرخه ی‌برقی برای تردد روزمره فراهم می‌آورد.
احتمال سد شدن مسیر دوچرخه ی برقی در ترافیك شهری بسیار كم است و قابلیت اطمینان بالایی در زمانبندی تردد روزمره ی شهری با این وسیله وجود دارد. حتی در بدترین شرایط از نقطه نظر شلوغی خیابانها و سنگینی ترافیك نیز تفاوت چندانی برای سرعت متوسط دوچرخه برقی و زمانبندی حركت فرد ایجاد نمی‌شود.
متوسط سرعت تردد در شهر تهران بنا بر آمار سال 1378 سازمان ترافیك تهران با در نظر گرفتن تردد‌های اتوبانی 31كیلومتر در ساعت می‌باشد. این شاخص برای محدوده ی طرح ترافیك 20 كیلومتر در ساعت می‌باشد. با دانستن اینكه در مسافت های زیر 5 كیلومتر احتمال استفاده از بزرگرا‌ه‌ها كاهش می‌یابد، سرعت متوسط حمل و نقل در شهر تهران و برای مناطق غیر اتوبانی به حدود 15 كیلومتر در ساعت كاهش می‌یابد. این در حالی است كه سرعت متوسط دوچرخه ی برقی در رفت و برگشت بین نقاط مختلف شهری تهران در حدود 18 كیلومتر در ساعت اندازه گیری شده است.
با در نظر گرفتن مسائل مربوط به سرعت متوسط و وضعیت ترافیك و نیز تلفات زمانی كارهایی همچون استارت و گرم كردن خودرو و خروج از پاركینگ، یافتن جای پارك و پارك مجدد خودرو و باز و بسته كردن قفل‌های خودرو برای بسیاری از مسیرهای كوتاه و متوسط شهری دوچرخه ی برقی وسیله‌ای به مراتب سریعتر از خودروی شخصی می‌باشد.
در مقایسه ی با استفاده از وسایل نقلیه ی عمومی همچون تاكسی و اتوبوس شهری، بجز در مورد مسیرهای شهری طولانی (بالاتر از 10كیلومتر) استفاده از دوچرخه ی برقی برای فرد بسیار آسان‌تر، بی دردسر تر، سریعتر و مطمئن‌تر می‌باشد.
در مقایسه با هزینه‌های هر دو سیستم حمل و نقل شخصی (خودرو یا موتورسیكلت شخصی) و یا عمومی (سواری و تاكسی) هزینه ی تردد با دوچرخه ی برقی برای فرد بسیار كمتر و ناچیز خواهد بود. هزینه ی‌ انرژی مصرفی دوچرخه ی برقی برای طی مسافت 30 كیلومتر شهری تنها 22 تومان شارژ كامل نیم كیلووات ساعتی برق آن می‌باشد. استهلاك كم و تعمیر و نگهداری آسان دوچرخه ی برقی به عنوان وسیله ی نقلیه ی شخصی و قابلیت اطمینان بالای آن امتیاز مثبت دیگری در مقایسه با خودرو یا موتورسیكلت شخصی برای فرد ایجاد می‌نماید.
دوچرخة برقی امکان انجام سفرهای گروهی و خانوادگی را برای افرادی که توانایی جسمی مختلفی دارند را نیز فراهم می نماید.
نكته ی مهم و مثبت دیگر استفاده از دوچرخه ی برقی برای تردد روزمره ی شهری، تحرك و نشاطی است كه همچون ورزش صبحگاهی و تكرار آن در عصر در طول روز سلامت جسم و روان را برای فرد به ارمغان می‌آورد. تجربه ی این امر نشان می‌دهد كه استفاده از دوچرخه ی برقی برای فرد به همین دلیل بصورت عادتی در می‌آید كه رها كردن آن برای فرد مشكل و ناراحت‌كننده می باشد.
 
 
پیمایش 100 کیلومتر شهری تنها با 88 تومان هزینه!
دوچرخه ی برقی کم استهلاک ترین و اقتصادی ترین وسیله ی نقلیه ی موتوری معرفی شده در سطح عمومی می باشد؛ این وسیله با صرف انرژی برق در حدود 0.6kWh می تواند مسافتی بیش از 30km را طی نماید. این یعنی هزینه ی پیمایش 100km مسافت شهری با دوچرخه ی برقی )با نرخ قیمت برق 44 تومان به ازای هر کیلووات ساعت( تنها 88 تومان خواهد بود. این هزینه برای یک خودروی معمولی با بنزین 700 تومانی 7000 تومان، و برای یک موتورسیکلت معمولی 2800 تومان می باشد.
 
 
دوچرخه ی برقی تنها خودروی برقی جهان با توجیه مهندسی و اقتصادی
  دوچرخه ی برقی دوچرخه‌ای است كه به سیستم محركه ی‌الكتریكی شامل موتور الكتریكی، انتقال قدرت، كنترلر و منبع تغذیه ی الكتریكی مجهز می‌باشد. تفاوت دوچرخه ی برقی با موتورسیكلت برقی در این است كه هویت دوچرخه به معنی وسیله ی نقلیه‌ای كه با انرژی انسان حركت می‌كند (HPV) (Human Powered Vehicle). در آن حفظ شده و كما كان انرژی ماهیچه‌ای انسان در حركت دوچرخه ی برقی نقش جدی بازی می‌كند. ایده ی دوچرخه ی برقی در جهان ایده ی جدیدی نمی‌باشد و شاید بیش از صد سال قدمت داشته باشد. اما تجاری سازی آن به جهت پیشرفت در تكنولوژی دو جزء اساسی آن یعنی موتور الكتریكی و باتری در چند سال اخیر ممكن گردیده‌است.
هزینه ی مصرف انرژی كم، راندمان بالا و غیر آلاینده بودن از جمله خواص مطلوب خودروهای برقی می‌باشد كه در دهه‌های اخیر محافل علمی، سیاسی و صنعتی را به سمت جایگزینی خودروهای برقی ترغیب نموده است.
اما بعد از سه دهه تلاش جدی بخش صنعت،‌ تكنولوژی خودروهای برقی با توفیق جدی روبرو نگردید. مشكل اصلی در ذخیره سازی انرژی لازم جهت ارضای عملكردهای استاندارد مورد انتظار از یك خودرو بوده است. لذا توفیقی نیز در تجاری سازی خودروهای برقی صورت نگرفت. اما در حاشیه ی این تلاشها خودروهای سبكتر با عملكرد دینامیكی‌، سرعت و برد محدودتر توجیه پذیری بهتری را برای بهره‌گیری از سیستم محركه ی الكتریكی از خود نشان دادند. در رأس این وسایل دوچرخه ی برقی نشان داد كه قادر است عملكرد دینامیكی و برد قابل قبولی را با وزن محدود و مناسب باتری و قیمت كلی مناسب ارائه نماید و به سرعت به تنها خودروی برقی با قابلیت تجاری سازی و تولید انبوه بدل گردید.
هزینه ی انرژی بسیار كمتر در مقایسه با سایر وسایل نقلیه ی موتوری، غیر آلاینده بودن، قیمت ارزان، استهلاك كم و فرهنگسازی مناسب استفاده از این وسیله موجب شده تولید و عرضه ی این وسیله به بازار در كشورهایی نظیر چین و ژاپن و به طور كلی آسیای جنوب شرقی به رشد چشمگیری دست یابد. تا جایی كه در كشور چین ظرف مدت یک دهه بیش از 120 میلیون دستگاه دوچرخه ی برقی در حال تردد می باشد.
اگرچه بازارهای آمریكایی و اروپایی دوچرخه ی‌برقی از نظر كمی رونق بازارهای آسیای جنوب شرقی را دارا نمی‌باشد، آمار تقاضای این وسیله در این بازارها نیز رو به فزونی می‌باشد.در ایران به جهت ارزانی سوخت و ماهیت فرهنگ حمل و نقل و ترافیك در گذشته توجه كمتری به دوچرخه ی برقی شده است. عدم شناخت عامه و عدم وجود فرهنگ استفاده از دوچرخه و دوچرخه ی برقی در ایران بخصوص در شهر‌های بزرگ موجب گردیده تا كنون بازار مشخص و تعریف شده‌ای برای این كالا ایجاد نشود. همین امر سبب افزایش ریسك سرمایه گذاری تولیدكنندگان و بازرگانان بر روی این كالا می‌باشد. عدم سرمایه گذاری در تولید و بازرگانی این كالا سبب می‌گردد تبلیغاتی نیز روی آن صورت نگیرد، عدم تبلیغ و فرهنگسازی موجب عدم ایجاد بازار مناسب شده و این وضع می‌تواند تا زمان طولانی ادامه یابد. لذا نظر به محاسن و امتیازاتی كه فراگیر شدن كاربری این‌گونه وسایل نقیله در شهر‌های كشور دارد دخالت و حمایت بخش دولتی از بخش خصوصی در تولید و فرهنگ‌سازی استفاده از این وسیله لازم و ضروری به نظر می‌رسد.
 
 
تبدیل دوچرخه تان به دوچرخه برقی!
کیت دوچرخه ی برقی مجموعه‌ای شامل موتور الکتریکی، کنترلر، باتری، شارژر، جعبه‌باتری و تجهیزات نصب جهت مجهز کردن دوچرخه به پیشرانه ی الکتریکی می‌باشد. این مجموعه در یک جعبه کامل جهت نصب روی دوچرخه ی خریدار به مصرف کننده تحویل داده می شود. شما دوچرخه ی خودتان را به دوچرخه ی برقی تبدیل می کنید.
موتور الکتریکی در کیت دوچرخه ی برقی بصورت توپی چرخ (Hub) می باشد که روی یک طوقه ی آلومینیمی با کیفیت مناسب پره بندی شده است. این موتور پس از جا انداختن تیوب و تایر برای طوقه در محل چرخ جلوی دو چرخه جایگزین چرخ معمولی دوچرخه می شود. جعبه ی باتری کیت دوچرخه برقی بسته به مدل انتخابی در پشت زین یا روی میله ی زیرین تنه در موقعیت قمقمه ی آب نصب می شود. کنترلر و سیم کشیهای مربوطه نیز به نوبه ی خود روی دوچرخه نصب و اجرا می شود. نشانگرها و سوییچ ها و سنسورهای تنظیم سرعت نیز جزئی از مجموعه ی کیت دوچرخه ی برقی است که روی دوچرخه نصب می شود. تنها قطعه ای از مجموعه ی کیت که روی دوچرخه نصب نمی شود شارژر خودکار آن می باشد.
جعبه ی باتری در کلیه ی مدلها روی جای خود قفل می شود و امکان جدا شدن از بدنه ی دوچرخه را تنها با کلید مخصوص دارد که اهمیت آن در امنیت نگهداری از باتری به عنوان گرانترین بخش کیت می باشد.
 
 
ویژگیهای کیت دوچرخه برقی
این سیستم امکان تجهیز دوچرخه‌های معمولی را به پیشرانه ی الکتریکی با قابلیت تنظیم سرعت و با برد و سرعت مناسب فراهم می‌نماید. 1.
سرعت بدون رکاب زدن 25کیلومتر در ساعت است که با رکاب زدن تا 35 کیلومتر در ساعت افزایش می یابد. 2.
مسافت قابل پیمایش شهری با یک شارژ بدون رکاب زدن برای باتری های لیتیومی 8.8Ah بیش از30 کیلومتر و در جاده ی صاف بدون شیب تا 70 کیلومتر افزایش می یابد. 3.
مسافت قابل پیمایش شهری با یک شارژ بدون رکاب زدن برای باتری های خشک اسیدی 7Ah در حدود 18 کیلومتر و در جاده ی صاف بدون شیب تا 40 کیلومتر افزایش می یابد. 4.
شرایط جاده، نحوه ی حرکت و وزن سرنشین در میزان پیمایش دوچرخه بسیار موثر است. ارقام ذکر شده در بالا بر اساس سرنشین با وزن 70 کیلوگرم می باشد. مسیر یا سیکل حرکتی تست بصورت یک مربع در شهر تهران شامل مسیرهای شرقی-غربی کم شیب و مسیرهای شمالی جنوبی پرشیب شامل توقفهای چهارراهی و غیره می باشد. میزان پیمایش در صورتی که رکاب زدن مستمر و بخصوص در سربالاییها و مواقع شتابگیری صورت پذیرد به نحو چشمگیری افزایش می یابد. 5.
مدت زمان شارژ کامل باتری 6-4 ساعت می باشد. این کیت ها قابلیت نصب آسان بر کلیه ی دوچرخه‌های معمولی با سایز 26 با هر سبک تنه اعم از کمک‌فنر دار، ساده، دنده‌ای، کورسی، کوهستان و شهری را داراست؛ با این حال امکان نصب بر دوچرخه با سایزهای دیگر هم با تغییر طوقه وجود دارد. 6.
قابلیت باز و بسته کردن سریع و راحت مجموعه روی کلیه ی مدل‌های دوچرخه ی شناخته شده و جمع شدن مشخصه‌هایی از جمله سبکی، کم حجم بودن، استحکام، و ارائه ی عملکرد دینامیکی مناسب از ویژگیهای منحصربفرد این کیت ها می باشد. 7.
 
 
EBIKE ERUN ارسال ایمیل EBIKE ERUN